Opolska eSzkoła - instrukcja
Wniosek o dostęp
Przed rozpoczęciem korzystania z portalu, konieczne jest złożenie wniosku:
Pierwsze logowanie/zapomniałem loginu lub hasła/ważność hasła wygasła
uonetplus.eszkola.opolskie.pl/turawa
Krok 1.

Krok 2.

Kolejne logowania
krok 2. – wpisujemy prawidłowy login i hasło.
Zasady bezpiecznego użytkowania portalu Opolska eSzkoła
- Każdy użytkownik portalu otrzymuje i posługuje się indywidualnym, imiennym kontem.
- Informacje o koncie (identyfikator, hasło oraz klucze cyfrowe) przekazywane użytkownikom w formie zapewniającej poufność. Jeżeli użytkownik podejrzewa naruszenie poufności zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt administratorowi.
- Wraz z informacją o koncie użytkownik zostaje pouczony w zakresie odpowiedzialności za posługiwanie się kontem oraz otrzymuje opis zasad bezpiecznego użytkowania systemu.
- Zaleca się, by każdy użytkownik złożył oświadczenie potwierdzające znajomość zasad bezpieczeństwa i przepisów o ochronie danych osobowych oraz zobowiązanie do ich przestrzegania. Szczegółowe zasady w tym zakresie regulują wewnętrzne procedury Powierzającego.
- Użytkownik podczas pierwszej sesji pracy z systemem, niezwłocznie po uzyskaniu dostępu do indywidualnego konta powinien dokonać zmiany hasła.
- Użytkownik powinien zmieniać swoje hasło nie rzadziej niż co 30 dni.
- Hasło powinno składać się z co najmniej jednej wielkiej litery, co najmniej jednej małej litery oraz co najmniej jednej cyfry lub znaku specjalnego. Minimalna dopuszczalna długość hasła to 8 znaków.
- Hasło należy zapamiętać, nie należy go zapisywać. Jeśli istnieje konieczność zapisania hasła, należy przechowywać je w bezpiecznym miejscu, przy czym pełna odpowiedzialność za zapisane hasło i konsekwencje wynikające z jego ewentualnej utraty spoczywają na użytkowniku.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz ujawniania haseł osobom trzecim.
- W przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osoby trzecie należy niezwłocznie podjąć próbę zmiany hasła i zgłosić ten fakt Administratorowi.
- W przypadku zapomnienia bądź utraty hasła należy zgłosić się do administratora i niezwłocznie wykonać procedurę zmiany hasła na nowe.
- Administrator dokonuje zmiany hasła jedynie na wniosek właściciela konta, po potwierdzeniu jego tożsamości.
- Użytkownik wprowadzając hasło powinien mieć pewność, że nie zostanie ono podejrzane przez osoby trzecie.
- Kończąc lub przerywając pracę z systemem należy się bezwzględnie wylogować. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w której użytkownik oddala się od komputera, na którym pracował.
- Komputery, za pomocą których użytkownicy korzystają z systemu powinny być chronione za pomocą rozwiązań zapewniających ochronę przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakiem z zewnątrz.
- Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024)